Spis treści:

Konto na Instagramie – miej kontakt z klientem i zaspokój jego
potrzeby

Czy Twoja firma może mieć konto na Instagramie? Oczywiście, że może. A nawet powinna mieć, jeśli zależy Ci na tym, by mieć bieżący, interaktywny kontakt z klientami. Wszystko zależy oczywiście od tego, jak prowadzony będzie profil, ale z pewnością w biznesie nie należy lekceważyć tego właśnie medium!
Instagram jest czasami traktowany bardziej jako domena młodzieży, wręcz nastolatków. A tymczasem na IG można nie tylko prezentować swoją markę, ale też zdobywać nowych klientów. Do tego obsługa konta na Instagramie nie jest skomplikowana, wymaga jedynie regularności i chociaż częściowego planu czy też schematu działania. Do tego serwis ten ciągle się rozwija – zdobywa coraz więcej użytkowników, ciągle jeszcze pozostając mniej popularnym niż Facebook, a więc i nadal nieco tańszym w przypadku wykorzystywania do celów marketingowych.
Chociaż na Instagramie można działać bardziej swobodnie, to swoim odbiorcom warto zapewnić wysokiej jakości obsługę – w tym regularny kontakt i content dobrany do ich oczekiwań i potrzeb.

Aktywny Instagram to aktywny biznes – Paolo SNWSho

Czy lubimy filozofować? Możliwe… Czy prowadzenie aktywnie Instagrama to wielka filozofia? Niekoniecznie…
Co warto wiedzieć o aktywności na firmowym koncie na IG? Przede wszystkim postaw na oryginalność i nie publikuj tego samego materiału na Facebooku i Instagramie. Dlaczego? Bo pokażesz, że Twoja marka jest nudna, nie masz pomysłu na prowadzenie konta, więc pewnie podobnie wygląda prowadzenie biznesu – może wybiegamy nieco daleko w domysłach, ale wiemy, jakie mechanizmy występują w przypadku postrzegania mediów społecznościowych.
Jeśli już wiesz, że musisz wykazać się kreatywnością, nie zapominaj również o regularności. Dwa lub trzy wpisy w ciągu tygodnia? To za mało! Ze swoimi odbiorcami musisz być w ciągłym kontakcie. Oczywiście, wrzucanie materiałów co kilkanaście minut w ciągu całego dnia jest z kolei przekroczeniem granicy w drugą stronę. Musisz znaleźć złoty środek, czasami nawet metodą prób i błędów sprawdzić, jaki rytm aktywności jest najlepiej odbierany.
Trzecią ważną zasadą jest interaktywność – reaguj na komentarze i oznaczanie, używaj unikalnych hashtagów, które pozwolą obserwującym szybko odnaleźć Twój produkt lub usługę.

Wierna społeczność, lojalni klienci – zabezpiecz swój biznes

Osoby i firmy, które Cię obserwują stanowią skupioną wokół Ciebie społeczność. Co to oznacza? To, że od tej chwili spoczywa na Tobie odpowiedzialność za utrzymanie tego grona lojalnych klientów we względnej stabilizacji. A w przypadku użytkowników Instagrama jest trochę jak w życiu – od miłości do nienawiści dzieli Cię czasami jeden krok. Warto zatem zabezpieczyć swój biznes i jego wizerunek także w social mediach i dbać o to, by ta społeczność pozostała Ci przychylna…
Ale masz jakiś plan, prawda?
Zakładamy, że raczej nie jesteś sławną osobą, która właściwie nie potrzebuje żadnej strategii i obserwujący sami Cię szukają (ale jeśli jesteś taką osobą, to daj nam jakiegoś lajka, okej?). Prawdopodobnie ciężko pracujesz, prowadzisz firmę i chcesz też działać na Instagramie, póki co, samodzielnie. W takim wypadku liczy się spójność. Dla Ciebie, jako instagramera, oznacza to jedno: trzymaj się jednorodnej tematyki i dbaj o to, by content był dopasowany do branży. Po drugie, ale równie ważne: trzymaj się jednolitej stylistyki zdjęć, zarówno pod kątem ich jakości, jak i kolorystyki czy charakteru.

Dobry content marketing sam się obroni

W sieci jest wszystko i o wszystkim. Użytkownicy często czują przesyt kolejnym kontem o pielęgnacji włosów, podróżowaniu, gotowaniu czy kosmetykach, jeśli treści na nim publikowane są nijakie, sztampowe, mało oryginalne (oczywiście nie dotyczy to zwierzaków – zwierzaki zawsze są fajne i nic nie zmieni naszego zdania w tej kwestii!). Jak możesz się wybronić? Jeśli przyjmiesz strategię spójności i zadbasz o dobry content marketing, Twoje działania zostaną docenione.
Możesz spróbować swoich sił w niszowym temacie, oczywiście o ile pozwala na to charakter Twojego biznesu. Im rzadziej temat, który chcesz podjąć, trafia na Instagrama, tym masz większe szanse na zbudowanie społeczności zainteresowanej właśnie takimi unikalnymi treściami. Bo te zawsze warto opracowywać tak, by ciekawiły, bawiły, ale były też wartościowe. W końcu Ty też nie przepadasz za spamem i relacjami czy wpisami, które absolutnie nic nie wnoszą do Twojego życia.
Przygotowywanie content marketingu to właściwie ciągła praca – nie spoczywaj na laurach, angażuj swoją społeczność i udostępniaj jej to, po co przyszła na Twoje konto instagramowe. Możesz wykorzystywać różne formy, w tym grafiki i filmy, pod warunkiem, że nadal odpowiadają tak tematyce, jak i stylistyce obranej na samym początku.