Spis treści:

Zalety i korzyści aktywnego prowadzenia Facebooka

Któż z nas tego nie zna? Poranek, kubek gorącej kawy lub herbaty, śniadanie i zamiast gazety czy radia przeglądanie fejsa. Kilka polubień, może jakiś komentarz, komuś trzeba pożyczyć „smacznej kawusi” i dzień można uznać za rozpoczęty. Tyle teoria, jeśli mówimy o prywatnym profilu na tej platformie społecznościowej. A jak wygląda aktywne prowadzenie Facebooka w przypadku firmy? I jakie realne korzyści może przynieść Twojemu biznesowi profesjonalny fanpage?
Prowadzenie firmowego konta na Facebooku można podzielić na działania związane z ruchem organicznym (naturalnym) oraz na płatne, czyli już dotyczące bardziej klasycznej reklamy. O tych drugich nieco później. W tej chwili skupmy się na tym co, jako przedsiębiorca, możesz robić za darmo oraz co takie funkcjonowanie w serwisie społecznościowym może dać. Przede wszystkim fanpage na Facebooku i jego prowadzenie pozwala klientom lepiej Cię poznać! Ogromna liczba aktywnych użytkowników tego medium pozwala utrzymywać stały kontakt z odbiorcami, co z kolei ułatwia kreowanie i ocieplanie wizerunku marki.

Co mogę osiągnąć dzięki sprawnemu prowadzeniu konta na
Facebooku?

Zastanawiasz się pewnie, jakie konkretne korzyści przynosi sprawne prowadzenie konta na Facebooku, prawda? Serwis ten jest najpopularniejszym tego rodzaju miejscem w sieci – w Polsce zarejestrowanych jest już 20 milionów aktywnych kont. I patrząc na nie czysto teoretycznie – każda osoba z takim kontem może stać się Twoim potencjalnym klientem. To chyba niezła perspektywa?
Fanpage czy inaczej strona firmowa na Facebooku różni się od konta prywatnego i warto spojrzeć na nią jak na narzędzie biznesowo-marketingowe. Posłuży Ci ono przede wszystkim do kontaktu z odbiorcami, ułatwi prezentację Twojej oferty. Na stronie firmowej dostaniesz możliwość promowania swoich postów, a także zyskasz kontrolę nad statystykami dotyczącymi aktywności fanów.
Jeśli chcesz osiągnąć konkretny cel poprzez swoje działania na Facebooku, musisz pracować systematycznie i posiadać wiedzę wykraczającą nieco poza podstawy. Przyznajemy szczerze, że w przypadku osób do tej pory unikających mediów społecznościowych, sprawdzi się zlecenie prowadzenia konta na Facebooku zewnętrznej agencji, która zadba o prawidłowość podejmowanych kroków.

Video Marketing – to nie takie trudne!

Znaczną część contentu w mediach społecznościowych tworzą filmy, czyli narzędzia należące do kategorii Video Marketingu. Nie da się ukryć, że materiały o takim charakterze są najprostsze w odbiorze i mogą przekazywać komunikaty znacznie sprawniej niż nawet najlepiej napisany i promowany post.
Możesz mieć silne przeświadczenie, że tworzenie filmów i ich publikowanie wymaga profesjonalnego zaplecza i długich, skomplikowanych i czasochłonnych przygotowań. Z chęcią rozwiejemy Twoje obawy – materiały typu Video Marketing, które będą cieszyły się popularnością wśród odbiorców, powinny być jak najbardziej naturalne. Im mniej reżyserowane i bardziej autentyczne, tym większe zainteresowanie wzbudzają. Możesz zatem nagrywać relacje będąc w swoim biurze czy w terenie i to za pomocą smartfona – nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu!
Twoje materiały wizualne to świetny element interaktywnej komunikacji na linii marka – odbiorca. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia. Możesz kreować swobodnie i czasami nawet bez przygotowania. Reakcje użytkowników szybko pokażą Ci, czy idziesz w dobrym kierunku.

Skuteczna kampania Facebook Ads czyni cuda!

Na samym początku wspomnieliśmy o możliwości płatnego promowania firmowej strony. Kampania Facebook Ads to rozwiązanie, które przy odpowiednim prowadzeniu może przynieść spektakularne efekty. Poświęćmy jednak kilka słów na wyjaśnienie, czym jest to narzędzie i jak działa.
Facebook Ads, jako forma reklamy online jest systemem wszechstronnym i dającym ogromne pole manewru. Nie tylko możesz sam decydować, jakie środki finansowe zainwestujesz w budżet kampanii. Masz również pełną paletę form reklamy do wykorzystania – mogą to być tak zwane karuzele, filmy, kolekcje czy pokazy slajdów. Możesz ponadto bardzo dokładnie określić, do jakich grup docelowych skierowane będą płatne reklamy Facebook Ads. Facebook jest złożonym systemem, który, podobnie jak Google, bazuje na algorytmach. Analizując w każdej sekundzie ruch użytkowników jest w stanie ustalać sposób działania poszczególnych osób, grupować je w określone rodzaje odbiorców, do których Ty możesz dopasować swoje reklamy. I zobaczyć, jak kampania przynosi naprawdę fenomenalne rezultaty!