Twoja firma na Facebooku

Facebook powstał z myślą o wirtualnym łączeniu ze sobą znajomych, przyjaciół czy krewnych. Błyskawiczny rozwój tej platformy pozwolił jednak na dotarcie także do użytkowników traktowanych jako potencjalni klienci. Innymi słowy – biznes także znalazł na Facebooku przestrzeń dla siebie!

Bezpłatne zasięgi nie stanowią już dzisiaj jedynej możliwości promowania marki. Ze względu na ich coraz bardziej ograniczany zasięg przedsiębiorca, który chce pokazać swoją firmę w social mediach, musi podjąć konkretne działania marketingowe. A do takich należą płatne kampanie Facebook Ads.

Zainteresowany ofertą?
Wycenę otrzymasz gratis!

Napisz do nas!

Facebook Ads – co warto wiedzieć?

Płatne reklamy Facebook Ads kierowane są do użytkowników nie tylko tej jednej platformy, ale też powiązanych z nią: Instagrama czy Messengera. To oznacza, że możemy dotrzeć z informacją o Twojej firmie do dużego grona odbiorców, co szybko przełożyć się może na zbudowanie trwałej rozpoznawalności i zdobycie nowych klientów. Jak każde narzędzie, także Facebook Ads działa najlepiej, gdy ma jasno określony cel i do niego dąży. A w tym przypadku wyodrębniono aż trzy główne sekcje celowe, których poszczególne kategorie odpowiadają na ściśle określone potrzeby danej firmy. Jakie zatem cele można wybrać decydując się na kampanię FB?

01.

Sekcja nr 1: Świadomość

Decydując się na ten cel będziesz stopniowo budować u swoich potencjalnych klientów świadomość istnienia Twojej marki. To doskonały plan dla firm, które wchodzą na rynek czy też przeszły gruntowny rebranding i muszą na nowo zaznaczyć swoją obecność. W ramach tej sekcji udostępnione zostały dwa cele:

  • Rozpoznawalność marki – który związany jest z wyświetlaniem Twoich reklam odbiorcom najbardziej skłonnym zainteresować się ofertą oraz zapamiętać ją po wyświetleniu,
  • Zasięg – czyli docieranie do jak największego grona nowych odbiorców, przede wszystkim poprzez regularne wyświetlanie im Twoich reklam.

W obu przypadkach rozliczasz się za wyświetlenia, a kwota dotyczy aż 1000. Nasi doradcy pomogą Ci ustawić reklamy związane budowaniem świadomości Twoich klientów i ustalą szczegóły techniczne. Ty będziesz miał wgląd w statystyki, a z czasem zdobędziesz także nowych odbiorców.

02.

Sekcja nr 2: Działanie

Sekcję “Działanie” Facebook opracował z myślą o firmach, które planują aktywne angażowanie swoich potencjalnych odbiorców, co przekłada się w widoczny sposób na większą ilość polubień czy komentarzy. W tej sekcji możesz zadbać o to, by więcej użytkowników nie tylko pojawiało się Twojej na stronie firmowej na Facebooku, ale też ją częściowo tworzyło. Kampanie z tej kategorii prowadzimy dla marek już rozpoznawalnych, ale ciągle budujących swoją sieć użytkowników. A to ułatwić mogą dostępne cele:

  • Ruch – wybierany najchętniej, ponieważ pozwala przekierować użytkowników na Twoją stronę lub do okna rozmowy na Messengerze,
  • Aktywność – cel wyjątkowo skuteczny, odnoszący się do kwestii polubień, udostępnień czy komentarzy,
    Instalacje aplikacji – reklama przekierowująca do sklepu, aby pobrać i zainstalować Twój produkt (na przykład grę),
  • Wyświetlenia filmu – czyli sposób na zachęcenie użytkowników do wyświetlenia materiału wideo,
    Pozyskiwanie kontaktów – metoda pozwalająca zdobyć dane kontaktowe osób zainteresowanych Twoją ofertą,
  • Wiadomości – reklama uważana za dość bezpośrednią, ale dzięki temu również skuteczną, ponieważ pozwala w sposób bieżący poznawać nowych klientów.
03.

Sekcja nr 3: Konwersja

Zwiększenie konwersji pozwala zdobywać klientów oraz realizować transakcje z pozytywną finalizacją. Większość przedsiębiorców właśnie na tym skupia swoje działania w social mediach. Facebook Ads zakłada w przypadku tej kampanii wybór spośród trzech celów:

  • Konwersje – reklamy zoptymalizowane przez FB pod kątem poszukiwania najbardziej zainteresowanych użytkowników (uwaga, w tym przypadku konieczne jest również prawidłowe skonfigurowanie narzędzia analitycznego, jakim jest Piksel Facebooka),
  • Sprzedaż z katalogu – cel idealny dla firm prowadzących sklep internetowy; w zależności od ustawień może przypominać użytkownikom o czekającym koszyku lub wyświetlać reklamy ostatnio oglądanych produktów,
  • Wizyty w firmie – cel bardzo bezpośredni, bo działający na podstawie danych lokalizacyjnych – osobom znajdującym się w pobliżu oddziału Twojej firmy czy sklepu zostanie wyświetlona odpowiednia reklama.

Opcji kampani na Facebooku jest jak widać wiele. Nasz zespół zajmuje się jednak nie tylko konfigurowaniem reklam pod kątem technicznym. Jako osoby doświadczone w tym zakresie zapewniamy również doradztwo marketingowe i dokładne przeanalizowanie dostępnych opcji, by wybrać tę najskuteczniejszą.